onedrop

Pressat på pressbyrån

2011-01-26 @ 12:31:42

Jag hade nästan förträngt den lilla incidenten: I går när vi hade fikat skulle jag hoppa in på pressbyrån och köpa tuggummi. Väl inne i affären ser jag på den lilla lappen som kallas prislapp i folkmun, att ett paket kostar 19:-. "Rena rånet" hann jag tänka innan killen i kassan vräker ur sig:
- Är du trött?
- Ursäkta? svarar jag, trevlig som en vårdag.
- Ja, är du trött? frågar offret i kassan igen. - Du ser nämligen ut såhär:
Jag blev oerhört förolämpad för sist jag såg mig i spegeln såg jag inte ut som en orakad amöba med krokrygg.
- Nej, jag är inte trött, svarar jag mer som en mörk novemberdag.
- 28 kronor, säger amöban.
Jag lägger fram en tjugokronors sedel och tittar inte ens åt hans håll. Finner inte hans lustighet ens lite rolig, mest iq-befriad.
- Öh, höhö. Du va visst inte trött, säger amöban och hånskrattar mitt anseende rakt upp i ansiktet.

H påstod att det var hans sätt att flörta. Alltså, jag är ingen love guru, men förolämpa inte en person om ni vill fånga ett intresse. Jag tror snarare att killen är helt socialt handikappad och han är påtvingad ett arbetsliv på grund av försäkringskassans skärpta regler. Man får inte längre vara hemma på grund av att man är helt, totalt, dum i huvudet.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lou

Men hjälp vad dum i huvudet.

2011-01-26 @ 13:08:48
URL: http://www.metrobloggen.se/Treehouse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback