onedrop

"Skrev självmordsbrev till 1 082 Facebook-vänner: ingen agerade"

2011-01-06 @ 14:11:42

Jag blir uppriktigt ledsen när jag läser den här artikeln i Aftonbladet. Fruktansvärda händelse. Det blir ännu värre av  att läsa kommentarerna under artikeln. Vad spelar det för roll om hon skrivit så förut? I dagens läge vet väl alla att självmordsantydningar är ett rop på hjälp. Det gör de människorna ännu hemskare i mina ögon. Värst är kommentaren där en person skriver: " men av att se på bilden och vad hennes vänner hade skrivit så var det ingen "nyhet" att det kunde hända. Är det bara jag som reagerar på att dom skriver 1082 vänner som om hon var populär? säkert en tant som sitter och spelar facebookspel och lägger till folk hit och dit."

Vad spelar hennes utseende för roll? Vad spelar det för roll om hon var populär eller inte, hon hade 1082 "vänner" på facebook - någon borde reagera.

En annan kommentar skriver om möjligheten att kvinnan faktiskt väntade på kommentarerna innan hon tog alla tabletterna. Det är en sjuk tanke och jag är så glad att jag inte är en del av den där sidan längre.
För några nätter sedan drömde jag att mitt konto var aktiverat och jag var tvungen att logga in varje dag. Det var verkligen en mardröm. Att inaktivera facebook var som att sluta röka - så jävla skönt.

Ett avskedsbrev på facebook är den moderna varianten av att lägga ett avskedsbrev på någons säng. Fördelen är att folk får en chans att reagera, ta åt sig, bry sig. Visa någon form av medmänsklighet. Nackdelen är att det visar så tydligt att folk i allmänhet helt saknar medmänsklighet.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linn

Fyttikatta för folk helt enkelt!

2011-01-06 @ 16:42:17


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback