onedrop

Shit pommes och blåbär

2011-01-07 @ 13:53:43

Eller kött och hallon kanske han säger. Han den där som ungdomarna pratar om. Hur som helst: nu i vinter gick jag inte bara i ide. Jag blev gammal. Åldern kom ikapp mig med allt vad det innebär. Jag har fått upp ögonen för allt det viktiga. Vilka som är bra, bättre och vilka som är värda så mycket mer. Det märks inte bara på sättet ungdomarna pratar. Vad händer? Vilka grejer är coola? Jag är definitivt inte cool. Jag vet inte ens vad en ipod är, men jag vill ha en. Tror jag. Det kan lika gärna vara en ipad. Eller iphone. En whats-app eller mp4. Jag vet inte. Jag vet att jag vill ha något för musiken. Tips mottages gärna. Helst pedagogiskt och välformulerat så jag förstår. Jag behöver ha svar: vad är bra? Vad är mindre bra? För- och nackdelar?

Så långt är det egentligen helt okey att åldern är här men i samma veva försvann synen. Ja, i den vevan jag fick upp ögonen. Jag behöver glasögon. Det sliter hårt på huvudet att skriva, skriva, läsa, läsa, carpe diem med en koncentration som börjar lukta bränt efter ett tag. Ett tag var en underdrift. Självdiciplinen kom förbi i morse och sedan dess har jag skrivit och läst duktigt. Sammanlagt 5,5 timmars koncentration. Fast vi kan dra av en timme för ett värt telefonsamtal med en gammal vän och lite tid till för annat jox. Jag är i alla fall klar. Nästan. Nu ska jag bli ung. Eller yngre, såklart.

Jag ska skaffa glasögon. Jag lovar. Men först tar jag helgen.

Permalink Tänkvärt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Så sant som du sa det. Jag håller verkligen med dig. Hellre att verkligheten hinner ikapp en, än att den aldrig gör det :)

2011-01-08 @ 01:14:30
URL: http://kevlarsjeal.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback