onedrop

Tattoo

2011-01-10 @ 10:09:15

Förresten, apropå inget alls: det här med tatueringar. Jag är tatueringssugen. I mitten av 1700-talet fyllde jag 25 år och fick presentkort på tatuering. Nu håller inte det här presentkortet i tusen sekel till, även om jag skulle vilja  det. Nu känns det som att det är dags att börja gnugga geniknölarna lite. Tribals, seriegubbar med gräsklippare på könet, mustascher på insidan fingret och sådant går helt bort. Jag är även medveten om mitt namn och födelseår och har inget intresse av att sätta det på min kropp. Ett rungande nej till döskallar. Jag tycker liljor är vackert men känns i högsta grad tråkigt när ungefär 80 % av världsbefolkningen går runt med liljor på armar och ben.

Texten nedan kanske?

Welcome to my life, tattoo
We’ve a long time together, me and you
I expect I’ll regret you
But the skin graft man won’t get you
You’ll be there when I die
Tattoo

- The Who

Ni ser ju: jag behöver hjälp.
Tips mottages tacksam.

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linn

Leta efter personliga "småsaker".

Jag ville göra en blomma å min favorit är tussilago. Inte så fin! Men den betyder "jag botar hosta" å när jag var liten hade jag den mest envetna hostan som kom tillbaka å tillbaka... å då lev den lilla blomma visst fin som tattoo.

2011-01-10 @ 18:57:49

Postat av: Anonym

Fin blogg, kolla gärna in min o komentera :)

2011-01-11 @ 11:02:40
URL: http://generoso.blogg.se/

Postat av: Tina

Nja, en tatuering måste du nog helt bestämma själv -du ska ju ha den hela livet.

Själv har jag helt snöat in på texter nu, efter de två senaste texttatueringarna på underarmarna, som jag är så nöjd med. Jag skulle vilja ha någon fin rad ur en favoritbok eller något liknande nästa gång. Eller Pallas Athena, den grekiska gudinnan.



Jag skiter faktiskt fullständigt i vad andra tycker om mina tatueringar, om de är fina eller inte. En är jag faktiskt lite missnöjd med själv, men nu sitter den där, och det är helt okey så. Tatueringarna är en del av mig... like it or not.



Lycka till med valet av tatuering.

Kram!

2011-01-12 @ 13:33:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback