onedrop

Som katt och råtta

2011-02-09 @ 08:47:02

I morse vaknade jag med ett åskmoln över huvudet. Katten var till salu för en oerhört billig peng. Jag skulle nog till och med ha kunnat överlämna henne för en summa pengar till den som skulle vilja förbarma sig. För hennes egen säkerhet såklart. Jag tycker ju om henne - därav problemet. Hon gör mig så arg att jag vill äta henne levande. Fast det är klart, efter lite frukost och kaffe var det glömt. Den lilla, lilla detalj att hon sabbade veckans enda sovmorgon som jag verkligen förtjänade - gick att förlåta. Tillslut. Jag var bara tvungen att morra och skälla. Litegrann.

Nu sover hon som ett barn. Vilket hon kommer fortsätta att göra hela dagen. Själv ska jag ta en promenad till biblioteket och plugga - utan sovmorgon - men jag är inte bitter.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback