onedrop

Onedrop

2011-02-14 @ 08:15:08

Min kära droppe i rymden, skötebarn och vän av ordning. Du bollplank, känslovägg och stengolv. Ja, älskade fina blogg, vi har gått igenom mycket. Både jobbigt och fint. Glädje, sorg, hjärta och smärta. Inre förändringar, yttre förändringar och allt där emellan. Nu är vi rörande överens om att vi gjort vårat, är vi inte? Har vi inte sagt vårt?

Världen är en tuff plats. Den är så ofattbar stor, ändå känns den mer trång nu än någonsin. Det är nyttigt att vända blad. Det borde alla människor göra, lite oftare.

Viktigaste av allt är att öppna ögonen för allt det stora där ute. Det vi kallar för verkligheten. Låt var och en avgöra vad de har behållning av vad. Bestäm inte åt dem. Döm dem inte. Låt barn ha barnkläder och låt dem få leka de lekar de vill. Låt var och en få vara den de är. Det de är född till att vara. Lev utanför dina ramar och se världen med andra ögon.

Vi tackar för oss, Onedrop och jag. Följ gärna med oss på nya äventyr. Ränderna går aldrig ur tigern, precis som skrivandet aldrig går ur mig.

Cut the crap: Jag har en ny blogg. Hör av er om ni vill läsa.

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Hur ska jag kunna få tag i din nya blogg om jag fortfarande vill vara anonym?

2011-02-14 @ 13:50:11

Postat av: Tina

Ja, tack.

2011-02-14 @ 19:19:02

Postat av: Julia

Anonym: rent spontant undrar jag vitsen med att läsa min blogg anonymt. Dock är jag grymt openminded och antar att du har dina anledningar. Att starta en ny blogg är ungefär som en garderobsrensning. Vissa kläder kastar du direkt, vissa behåller du utan att tänka. Sedan finns det de där kläderna som följer med ändå, utan att du egentligen vet varför. De är de sistnämnda jag försöker sålla ut. Jag kan inte riktigt bestämma vilken kategori jag ska placera de anonyma läsarna. Dock anar jag att ni finner min adress på annat håll. Det är jag helt säker på.



Om du nu inte mot all förmodan ger mig en grym motivering till varför jag inte kan lägga ut adressen helt och hållet, förstås.

2011-02-15 @ 19:39:02

Postat av: Nettis

Jaså du har skaffat en ny gumman =) självklart vill jag ha den =) puss o kram

2011-02-16 @ 08:27:06

Postat av: Krille

Tja Julie

Blir det något speciellt i år eller kommer du fira namnsdagen som du alltid brukar göra?



- Grattis - Grattis- Grattis - Grattis - Grattis -

2011-02-16 @ 13:38:12

Postat av: Julia

Till det anonyma inlägget jag inte väljer att publicera: Tack för ditt fina inlägg och varma ord! Du har ingen anonym mailadress?

2011-02-16 @ 19:31:28


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback