onedrop

Did you give the world some love today, baby?

2011-02-09 @ 16:40:03

Det finns så många ord. Beskrivande, målande, vackra. Hopningar, stegringar, förklaringar. Det finns tusentals. För att inte tala om alla olika språk det går att säga det på. Fast på riktigt, hur säger man till en annan människa att hon är det vackraste som finns? Hur säger man att hennes närvaro tar andan ur en? Hur får man henne att förstå att hennes andetag skapar vågor i mitt inre och att ljudet av hennes röst är ljumma melodier i mitt hjärta?

Det går inte jämföra med något annat. Det går inte jämföra med något överhuvudtaget. Hon finns runt mig, bredvid mig, inom mig. Hon är så nära att jag kan känna doften av henne. Jag vill känna doften av henne. Doften av oss. Doften av hennes örngott och marken hon rör. Jag upplever perfektion och det förvånar mig inte. Jag upplever förvåning och det glädjer mig. Hon glädjer mig. Hon är lycka. Min lycka. Mitt hjärta. Min skatt. Hon är allt jag vill uppleva. Igen och igen och igen.

Permalink Kärlek Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback