onedrop

Ordföljd och informationsflöde.

2010-09-13 @ 12:43:59

Inne på tredje timmen i funktionell svensk grammatik för idag.
Ibland vill jag bara skrika "skjut  mig!" - allt för ofta gör jag det.

Nu tog jag en paus då min underbara ljudboksslukare står framför mig och gör köket skinande rent.
Hon är världens finaste medans jag blir gråhårig, åtminstone förlorar jag snart förståendet när jag inte kan skriva en endaste mening utan att se kongruensböjningar och verb i transitiva former framför mig.
Jag klagar inte, det är här verkligen.. kul!


Borttappat förstånd sökes.

Afrikansk dans ikväll, underbart!
Efter förra måndagens dansande träffade jag på träningsvärken från helvetet och hade svårt att röra mig på två dagar men det var grymt kul.

~

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Krille

Jag tolkar den här blogtystnaden som att du vantrivs något så otroligt. Tänd en lampa ikväll och rikta den mot väst [lägg gärna en stencil men en fena på om du har möjligheter till det] så sätter jag mig på tåget som en riddare på en järnhäst omedelbums och kommer och hämtar dig.

2010-09-18 @ 00:42:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback