onedrop

Ibland kommer livet ikapp mig.

2010-10-07 @ 10:39:46

Ibland kommer livet ikapp mig.
Tänk dig ett höstlöv, som singlar ner på ditt ben och vägrar släppa taget.
Ett slags uppvaknande.

Nu ska jag åka till Karlstad i helgen, det är inget jag hoppar högt över.
Givetvis ska det bli underbart att få se min kära mor, bror, svägerska och vän.
Fast innan jag kör in på massa negativa tankebanor, om vilken otroligt urless stad Karlstad är, så peppar jag mig stenhårt att det blir bara för två korta nätter.
Sen åker jag hem.

Nu är jag hemma.
Jag är hemma tillsammans med mitt fina Hjärta.
Allt känns magiskt och ibland kommer livet ikapp mig.

När man somnar tätt intill den varmaste och kärleksfullaste kvinna som finns.
Eller att möta henne, den vackraste, i dörren efter en lång dag.
När hon viskar "jag älskar dig" när allt annat tystnat.
Då kommer livet ikapp mig, jag lever mitt uppe i min dröm.
Jag har hittat hem och min dröm är här hemma.



Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lou

Är glad för din skull gumman!

Hoppas själv på att få leva i min dröm.

Det blir visst så att du ska tillbringa fredagen hemma hos oss (om du vill såklart)

Så kör jag och Joel hem dig och Kerstin på kvällen/natten.

Låter väl bra? Ska vi hitta på något för att liva upp Skoghall lite?

Vi ses imorgon!

Pussar&Kramar

2010-10-07 @ 17:16:06
URL: http://louiseedkvist.wordpress.com

Postat av: Anna-Karin

Härligt o höra att du verkligen hittat hem och har det bra <3 Saknar din röst och fejja... va superlängesen nu verkligen. Huh!

Pussisar o Kramisar!

2010-10-12 @ 07:34:22


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback