onedrop

Rabarberpaj på katten.

2010-05-22 @ 23:37:03

Hade någon kommit fram till mig idag, knackat mig på axeln, lagt huvudet på sned och sagt:
- "Det är okey, du kan göra det här för resten av ditt liv".
Hade jag känt en uns skepsis, kanske skrattat lite.
Jag hade troligtvis också lagt mitt huvud lite på sned, jag hade tagit en klunk rödvin, till, skrivit ytterligare ett kapitel och jag hade kanske sagt:
- "Okey, jag gör det här, för resten av mitt liv".
För jag tamejfan älskar det.

Så jag gör det här. Skriver, skriver, skriver.
De bara vill ut, rad efter rad, efter rad.

Jag är alldeles iskall nu, satt ute alldeles för länge, med regnet smattrandes mot plåttaket, pall malls och rödvin med de bästa människor som finns.

~

Snart är det söndag.
Då är det snart måndag, som blir tisdag, som blir onsdag...
Kom igen nu då!


~


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback