onedrop

Nej nej, det är fel.

2010-05-02 @ 20:25:10

Istället för att fundera över var jag ska börja, så kastar jag mig mitt in i min egen verion av grannarnas samtal:

- "Alltså, klockan är halv två på natten, vad fan ska vi göra? Något måste vi göra?"
- "Ja, vi bor ju förfan i Skoghall, vi har två val, injicera eller ställa oss och hoppa jämfota med hälarna i sovrummet?"
- "Jag har slut på nålar...."
- "Då hoppar vi! Kom!"

Så efter ett par timmars jämfotehopp, med hälarna, som rubbade min nattsömn, mitt humör och allmänna sinnesfrid så vaknade jag vid sju imorse, vimmelkantig och lite sur för att bege mig till jobbet när jag startar min egen verion igen:

- "Alltså, klockan är sju, en söndagsmorgon, vad fan ska vi göra? Något måste vi göra?"
- "Ja, vi bor ju förfan i Skoghall, vi har två val, injicera eller så kan jag slå dig i huvudet med gutjärnspannan?"
- "Jag har slut på nålar..."
- "Då slår jag! Kom!"

Så pågick en misshandel, hysteriskt skrikande människa "aaaaaj, aaaaj, aaaaaj, aaaaaj, aaaaaj", tills jag fick en nervkollaps och gick till jobbet betydligt tidigare än jag hade behövt.
~

Får man skriva så?
Nu är jag trött.
Må väl!

~

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lou

Men hjälp!!! Ring polisen

2010-05-02 @ 20:44:47
URL: http://louiseedkvist.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback