onedrop

Inte fan spelar det någon roll, när man låter som ett Kolmårdstroll.

2010-05-03 @ 10:25:37

Äntligen maj!
Äntligen måndag!
Klockan går för sakta och brevbäraren har flyttat fram sin rutt här med flera timmar och jag kommer troligtvis ha väntat ihjäl mig innan veckan är över.
Jag är en aningen kluven, för samtidigt som jag vill att dagarna ska springa iväg gör det inget alls, om någon stannar tiden. Bara idag. Kanske imorgon också.

Anyhow, läste lite Batra igår.
Varför han inte sitter på tronen i vårt kungahus är för mig helt obegripligt, han är ju helt bedårande.


"Jag vet inte vad det är för helvetesmaskin ni har där inne, men ni får låta bli att använda den på nätterna.
De där hemska illvrålen väcker ju hela huset".

Batra kontrar arg lapp:

"Jag vet inte hur det är med er men ibland önskar jag verkligen att jag hade tillgång till en "helvetesmaskin" som man skulle kunna rulla fram ur garderoben då och då, trycka på en knapp, möjligen dra i en stor spak och sen river maskinen av ett illvrål.
Hade en sådan manick funnits på marknaden såå skulle det här kapitlet troligtvis vara tomt.
Varför skriva en mesig lapp och klaga när grannarna spelar bossa nova eller kissar ljudligt på nätterna.
Det är ju mycket mer tillfredställande att gå upp i gryningen på söndagen, trycka upp helvetesmaskinen mot grannens vägg, dra i spaken och känna hur hämndfrosseriets all positiva energi pumpar runt i blodet".

Lätt att mina grannar är helvetesmaskiner.

~

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback