onedrop

And now.. what?

2010-12-22 @ 08:02:16

Sent i gårkväll fick jag ett sms av SJ som löd:
"Hej resenär! I år har det, precis som tidigare år, kommit mängder med snö och temperaturen är, precis som det meterologerna kallar för vinter: under fem minusgrader. Vi står lamslagna och bara vägrar sätta in extraresurser för att ditt tåg, 621, ska avgå i utsatt tid. Därmed ställer vi in hela skiten och önskar dig en god jul. Mvh SJ"

Jaha? Jag ringer SJ, miljoner människor i kö. Var vänlig vänta. Jag väntade. Cred till SJ för att deras telefonister är så oerhört trevliga, men de är säkert underbetalda också. De skottar ju inte. Fast det är det väl ingen annan heller som gör. Jag fick i alla fall en ny tågbiljett och sex timmar till att göra.. vad? Jag skulle ju till N och äta god mat, fika och mysa för hela slanten i dag. Kan ni ersätta det SJ?

I går hade vi lilla julafton. Underbara, fina, vackra H. Hon är världens bästa och jag fick världens finaste julklappar. Hon har precis åkt till jobbet och jag saknar henne massvis redan, nu är det långt kvar tills vi ses.


Vackra N på sitt bröllop.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback