onedrop

Skitmigrän.

2010-08-24 @ 08:49:38

Migrän är det tråkigaste jag vet.
Riktigt, riktigt urtrist.
Igår låg jag totalt utslagen i ungefär tio timmar.
Tröttnade rejält och ansåg mig inte ha tid med migrän. Överdoserade Eeze (för att överhuvudtaget kunna ställa mig upp) som bet av den värsta toppen av anfallet och jag kunde då hjälpa till med diverse sysslor.

Tänkte att efter nattens sömn skulle den lätt vara bortblåst men icke sa Nicke, för nattens sömn var obefintlig.
Jag låg istället och bannade sensommarens gräshoppor vars spelande skar genom hela hjärnbalken och jag hotade någon från ovan att skulle inget snart få dem sluta spela skulle jag tända eld på hela gärdet.
Då hände något fantastiskt - det började regna.
Svalt sensommar regn på min panna då jag vädrade på vid gavel.
Det härliga droppandet höll tyvärr bara i sig några minuter innan det bokstavligen vräkte ner och tvingade mig stänga fönstret.
Skit. Skitmigrän. Skitregn. Skitö.
Skittisdag.

Om migrän hade uteslutit illamående och ljuskänslighet hade jag troligtvis inte varit den bitchasswhiner jag är, men nu har jag faktiskt all rätt.
För jag har inte tid att ha ont.
Jag har inte tid att ligga och tycka synd om mig själv men det här illamåendet tvingar ner mig i sängen och håller mig i ett järngrepp.

Ät skit, skitmigrän.

Men jag är inte den som är den, jag tvingar upp mig till dammsugaren, skurmoppen och har ett svagt brus av Robyn i bakgrunden.
För idag är det ingen vanlig dag.


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lou

Stackars gumman... Tack för gratulationen på namnsdagen och för inbjudan på festfredagen ;) Synd att jag måste vara fattigast gonzales bara.

Så nu har du flyttat alltså...bara sådär, inget avsked. Snyft.

Nu måste vi komma ner och hälsa på dig alltså. Vilket kan vara en god ursäkt för att komma ur den här byn. Eller hur?

;D

När börjar du plugga nu då? Kom du in på beteendekursen?

Hoppas verkligen inte att det tar för lång tid innan vi ses.

Saknar min sis vet du.

pussar & kramar tills krampen sätter in!

2010-08-31 @ 19:49:59
URL: http://louiseedkvist.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback