onedrop

Gränslös.

2009-10-04 @ 10:53:09

Ledig idag.
Helt otroligt underbart.

Sen vaknas ny, närmare 50 timmars vecka igen. Fast jag funderar skarpt på att korta ner den till typ 24 timmar.
Min timbank skriker snart rakt ut - åt andra hållet. För första gången på... nej, det är nog första gången.
Måndag - onsdag tycker jag är helt okey arbetsvecka.

Jag har blivit frälst i att sy. Sydde ett par riktigt snygga gardiner till min brukare och jag är sjukt bra på det.
Trots att min syslöjdslärare i högstadiet bad mig att aldrig ta i en symaskin igen. Satte ett sjungande rungande IG på mig om jag inte gjorde något annat än broderade. Kompenserade det hela med ett kuddfodral, så då fick jag faktiskt ett G. Kan också ha med hennes samvete att göra. Jag vet inte. Jag bryr mig inte heller.
Nu gillar jag och sy.

Har storslagna planer för sovrummet nu när jag kommit in i flyttankarna igen.
Såhär håller jag på, jag vill flytta, men flyttar inte, utan gör om lägenheten.
Fast det är väl rätt kul det också. Tror jag.

Håll tummarna för bättre väder idag!

~

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback