onedrop

Det fanns en gång en vägg...

2009-06-01 @ 20:46:35

Tänkte köra någon desperat rubrik i stil med "Lägenhet sökes".
Men vid närmare eftertanke så tänkte jag att jag inte skulle vara så enformig..

Lägenhet, torp, villa, radhus, husvagn, husbåt sökes?!
Men när jag tänker lite till, så inser jag att jag är way too desperate för att rikta in mig på en bostadsform över huvudtaget. Jag är inte alls kräsen. Tak och väggar är inte prio ett.
Jag vill hitta ett ställe där jag kan bo, där jag kan bo i fred och harmoni.
Där jag kan vila på eftermiddagen, där jag kan vakna på morgonen, där jag kan dricka mitt kaffe, där jag kan skriva min blogg, där jag kan duscha i timmar, där jag kan göra vad faan jag vill utan att behöva känna en inre stress för att grannarna faktiskt tar sig igenom väggarna med sin borrmaskin.

Jag veet att det inte är deras fel som flyttar in i en helfräsch lägenhet som har renoverats under ett års tid, jag vet att de kanske vill ha lägenheten i "sin stil" och jag vet att jag bor i lägenhet och att vi ska tåla lite mer än alla andra, men ljudet av en borrmaskin gör mig snart galen.
För det tjugosjunde kan jag inte sluta tänka på vad i helvete det ens finns kvar att borra i.
Jag föreställer mig lägenheten vägg-i-vägg som en enda hålig ost.

Annat nytt:
Tog på mig mitt fina, blommiga linne och cyklade till jobbet idag = sommar.
Kom hem, min kropp brann, bokstavligen, jag luktade seriös bränt.
Tog av mig alla kläder. Vilket inte syndes = jävla sommar.
Drack tre liter vatten, pussade djuren, förde över lite pics, däckade.

I övrigt är jag rätt less på de svårräknade stolpskott som omger den här ön.
Saknar min våffla.
Första bröllopet närmar sig med stormsteg, syrrans student nästa vecka, och Lalla Hansson lyser med sin frånvaro på Spotify. Usch.

Må gott.
Jag är lycklig.

~

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback