onedrop

You play me like a jojo.

2009-02-04 @ 20:48:36

Jag ser dig djupt in i ögonen.
Det rinner kallt vatten från ditt hår.
Rent blandas med salt och jag böjer mig fram.
Kysser de blandade.
Kysser de rena.
Du är ren.
Det vackraste.
Du doftar blöta textilier och hemmakärt.
Trots alla kyssar träffar det kalla vattnet ögonen.
Som tvål.
Du blundar, jag blundar
och när jag öppnar ögonen ser jag att de är röda.
Det svider och din ögonhinna jobbar på sin
naturliga balans.
Jag lider med dig.
Det svider i mina också.
Av trötthet och jag skulle vilja somna i en famn
som inte finns här.

I dina öron spelas melodier av förlorad kontroll och
ensamhet.
Så högt att jag också hör.
Jag vill ha dig nära.
Närmare.
Jag kan inte gå närmare.
Det är glas mellan oss
och jag gör tumavtryck som formar ett hjärta.
Jag kysser det i mitten.
Du ler. Du vet att allt är för dig.
Du vet att allt jag gör är för
den som inte är här.
Jag putsar spegeln ren
och när jag vänder mig om
så står du där och ler.
Du är vackrare än min spegelbild.
Så mycket renare och jag kysser
din mjuka, varma hud.
Du är så mycket närmare än vad jag
kunnat föreställa mig.
Dina ögon är inte röda som jag såg.
Du doftar trygghet och vinterluft.
Såhär ska det alltid vara.
Lika nära som speglar kan lura ditt öga.
Du är vackrare än din spegelbild.
~

Permalink Poesi Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback